ÖğrenTek Projesi: Dijital Öyküler ile Etkili Öğrenme
ÖğrenTek, eğitimde yenilikçi bir yaklaşım sunarak farklı derslerden oluşturduğumuz 24 dijital öykü aracılığıyla öğrencilere derinlemesine öğrenme fırsatı sunmayı amaçlayan bir projedir. “Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, İngilizce, Sosyal Bilgiler ve İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük” gibi çeşitli dersler kapsamında, görsel ve işitsel materyallerle zenginleştirilmiş içerikler sunmaktadır.
Projemiz, Maarif Modeli Öğretim Programındaki öğrenme çıktılarından hareketle tasarlanmış videolarla öğretim sürecine katkı sağlamaktadır. Projenin bu yaklaşımı, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek ve dersin hedeflerine daha kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamak amacıyla özel olarak hazırlanmıştır.
ÖğrenTek, çoklu ortam tasarımının eğitimdeki kullanımını artırmayı hedeflemektedir. Dijital öykülerimizde görsel, işitsel ve metinsel materyallerin bir arada kullanılması, öğrencilerin farklı öğrenme stillerine hitap etmektedir. Bu yaklaşım, öğrenmeyi pasif bir bilgi alımından çıkararak öğrencinin aktif bir şekilde sürece dahil olmasını sağlar. Her bir video, öğrencilerin dikkatini çekecek şekilde tasarlanmış ve öğrenme sürecini daha etkileşimli hâle getirecek unsurları merkeze alarak oluşturulmuştur.
Videolardaki yapay zekâ destekli seslendirmeler, öğretim materyallerinin hazırlanmasında ekonomikliği sağlamış ve insan/iş gücüne duyulan gereksinimi azaltmıştır. Bu özellik, konuşma ve dinleme/izleme becerilerinin öğretimine farklı bir boyut kazandırmış ve etkisinin araştırılması gereken bir konu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca görseller ve animasyonlar, dersin karmaşık konularını basitleştirerek soyut düşünme becerilerini geliştirmeye yardımcı olmaktadır.
ÖğrenTek’in sunduğu bu çoklu ortam tasarımı, öğrencilerin yalnızca bilgiye ulaşmalarını değil öğrendikleri bilgileri daha iyi anlamalarına, uygulamalarına ve hatırlamalarına olanak tanır. Böylece, öğrenme süreci daha verimli ve kalıcı hâle gelir.
Temel gayemiz: Öğretim süreçlerine olumlu yönde etkisi birçok çalışmada saptanmış bu tür uygulamaların, planlı, sistemli ve profesyonel bir şekilde tüm öğretmen ve öğrencilere, fırsat eşitliği ilkesi temelinde, ulaştırılabilmesidir.
-Saithan Saçma
(Takım Kaptanı – Proje Yürütücüsü)
